بازار شناور بانكوك

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

بازار شناور بانكوك

۵۲ بازديد

بازارهاي سنتي همواره به عنوان قسمتي از نمود فرهنگي هر قوم و ملتي مطرح بوده و هستند، بطوريكه به سادگي با مشاهده آنها مي توان از گذشته هاي دور آنها اطلاعات مفيدي بدست آورد. بازار روي آب !!! يكي از جالب ترين و شايد نادر ترين ديدني هاي تايلند و بازارهاي محلي و مراكز خريد تايلند  ، بازار شناور بانكوك است ، جايي كه روزانه صدها دست فروش با قايقهاي خود به اين محل مي آيند تا اجناس خود را براي فروش عرضه كنند.

بازار روي آب بانكوك  يكي از بهترين ديدني هاي بانكوك مي باشد كه هميشه مملو از فروشندگان و خريداراني است كه بر روي كانال شهر بانكوك در حال خريد و فروش ميوه و سبزي و غذاهاي محلي هستند. يكي از تجربه هاي جالب براي يك گردشگر خارجي اين است كه با خريد و فروش كالا، به شيوه ي سنتي در بازار شناور تايلند آشنا مي شود.


شما در اين محل دنيايي از رنگهاي متفاوت را در قايقها , لباسها و ميوه ها و سبزي هاي آنها مشاهده مي كنيد. اين بازار يكي از [highlight]مراكز خريد بانكوك[/highlight] به شمار مي رود كه در80 كيلومتري جنوب‌غربي بانكوك، روي رودخانه ي اصلي شهر ، واقع شده است و در آن زنان محلي ميوه و سبزيجات خود را در قايق هاي كوچك چوبي به فروش مي رسانند.


سرگرمي مورد علاقه ي گردشگران به ويژه ايراني ها كه سنت سوغاتي آوردن از سفر را دارند ، خريد كردن در چنين بازار هايي مي باشد.اما بازاري كه روي آب باشد،خودش جذابيت خريد را دوچندان بكند. قطعا سوغاتي كه از روي آب بخريد، ارزش دوچنداني براي آشنايان و فاميل شما خواهد داشت.



هر روزه از صبح زود تا ظهر، فروشندگان محصولات خود را در قايق هاي شناور بر روي آب عرضه مي كنند، پس بهتر است صبح زود براي بازديد به اين مكان برويد.


اين كانال آب كه در سال ۱۸۶۸ به دستور پادشاه راماي چهارم براي سهولت در سفرهاي آبي بين شهري ساخته شده است، محلي كم نظير و هيجان انگيز براي گردشگران به شمار مي رود كه به راحتي مي توانند با كرايه ي قايق از اين بازار جالب ديدن فرمايند .


بعد از يك روز شلوغ و خاطره انگيز براي تكميل يك سفر خوب مي توانيد گشت و گذار در ونيز تايلند را  با سوار شدن به قايق ها و كشتي هاي تفريحي كه روي رودخانه چائوپرايا (Chao Praya) در حركت هستند ، تجربه كنيد.

پيشنهاد مي كنيم اگر بودجه شما اجازه مي دهد، در فضاي دلپذير گراند پرل (Grand Pearl) به صرف شام با همراهانتان بپردازيد. اين كشتي شب هنگام از لنگرگاه ريورسيتي (River City) در يك مسير طولاني حركت مي كند و شما ضمن صرف شام مي توانيد از مناظر ديدني اطراف لذت ببريد و از زير پل راماي هشتم دور زده و به لنگرگاه باز گرديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.