كفن عيسي مسيح در تورين

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

كفن عيسي مسيح در تورين

۳۳۴ بازديد

كفن عيسي مسيح در تورين

كفن تورين پارچه‌اي مربعي در اندازه ۴٫۴ متر در ۱٫۱ متر است. در آن تصوير كم رنگ و زرد مرد برهنه‌اي از جلو و پشت مردي است كه دستانش در كنار پاهايش قرار دارد. تصوير مرد كفن، داراي ريش و سبيل است. بدني ماهيچه‌اي و قدي بلند دارد و البته براي مردي در زمان زندگي مسيح قدي متوسط محسوب مي‌شود و بدنش داراي جراحت و زخم زيادي ناشي از مصلوب شدن است كه مطابق گفته‌هاي كتاب مقدس درباره مرگ مسيح است.

كفن عيسي مسيح در تورين

images-qprمحققان واتيكان مي گويند اين كفن از زمان محاصره قسطنطنيه در 1204 توسط صليبيون نگهداري مي شده است و اينكار جزئي از آيين مذهبي بوده است و اين احتمال هست كه سركوب صليبيون در قرن 14 به دليل وجود مراسم پرستش «چهره ريش دار» مربوط به همين كفن باشد. اين كفن در حال حاضر يكي از ديدني هاي ايتاليا به شمار مي رود.

كفن عيسي مسيح در تورين

shroud-clipart-faithjesusteaching-qprكفن تورين كفن تورين يك تكه پارچه كتان است كه تصوير يك مرد در آن نقش بسته درحالي كه به صليب كشيده شده است. بيشتر كاتوليك‌ها معتقدند اين پارچه، كفن عيسي مسيح مي‌باشد. اين كفن هم‌اكنون در كليساي «سنت جان تعميردهنده» در شهر تورين ايتاليا نگهداري مي‌شود.

كفن عيسي مسيح در تورين

shroud-clipart-faithjesusteaching-qprآزمايشات راديوكربن نشان مي‌دهد كه اين تكه پارچه متعلق به قرون وسطي است ولي مدافعان اين كفن، چنين نظريه‌اي را قبول ندارند.باستان‌شناسان معتقدنداين پارچه در قرن چهارم هم وجود داشته، پارچه ديگري نيز موجود است كه مي‌گويند سرعيسي‌مسيح با آن پوشيده شده بود. با تور اروپا و يا تور ايتاليا به شهر تورين سفر كنيد و از كفن عيسي مسيح كه از ديدني هاي اروپاست ، ديدن كنيد.

كفن عيسي مسيح در تورين

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.