چشمه رسول الله اقليد

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

چشمه رسول الله اقليد

۲۱۷ بازديد

چشمه رسول الله اقليد

چشمه رسول الله يكي از مراكز تفريحي استان فارس است كه گردشگران تور شيراز را به خود جذب مي كند. اين چشمه در گذشته رودخانه شكاب ناميده مي‌شد و طي ۱۰۰ سال گذشته به چشمه محمد رسول الله (ص) اقليد مشهور گشته است. اين چشمه كه در ضلع جنوب غربي و در كنار مزارع و زراعت‌هاي شهر اقليد واقع شده است داراي حدود ۱۳۰۰ سال قدمت بوده و در نزد اهالي اين شهرستان حرمت زيادي دارد. همچنين وجود چشمه سارهاي چال باباشاه و كَشكوك بر زيبايي اين منطقه افزوده است.

چشمه رسول الله اقليد

چشمه رسول اله در ضلع جنوب غربي شهر اقليد در استان فارس و در مجاورت مزارع اين شهر واقع شده است. از اين چشمه براي آبياري زمين‌هاي كشاورزي و تغذيه حوضچه‌هاي پرورش ماهي كه در كنار اين چشمه احداث شده‌اند، استفاده مي‌شود. از آنجا كه مردم اين منطقه اعتقاد خاصي به اين چشمه دارند، شهرداري اقليد اين مكان را به منظور احداث تفرجگاه، بهسازي نموده است. در ارتفاعات اين تفرجگاه، سنگ دُل دُل قرار دارد كه در قديم نوعي نيايشگاه محسوب مي‌شده است.

اين منطقه كه از مراكز تفريحي شيراز است، قابليت تبديل شدن به تفرجگاهي كشوري را دارد و به همين علت ۶۰ هكتار زمين‌هاي اطراف آن خريداري و بهسازي شده است. اين منطقه براي فصل بهار و تابستان و بيشتر براي پايان شهريورماه و نيمهٔ نخست مهرماه مناسب است. 

چشمه رسول الله اقليد

چشمه رسول الله اقليد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.