آبشار بار نيشابور

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

آبشار بار نيشابور

۳۹۱ بازديد

آبشار بار نيشابور

يكي از جاذبه هاي شهر بار، آبشاري زيباست كه در دل كوه و ميان باغهاي گردو قرار گرفته است. اين آبشار يكي از زيباترين آبشارهاي منطقه نيشابور است. آبشار بار در حقيقت چشمه اي بزرگ با آب بسيار است كه از دامنه ي كوه با خروش فراوان مي جوشد و از دامنه ي كوه به پايين دست مي ريزد چون اين چشمه در ارتفاع زيادي (حدود 100 متر) نسبت به كف دره قرار دارد. منظره زيبايي به مانند آبشار بوجود مي آورد كه ديدگان هر بيننده اي را به شگفت وا مي دارد.
آبشار بار نيشابور

آبشار بار نيشابور

fall_waterfall_clipart1شهر بار در دره‌هاي رشته‌كوه بينالود، با فاصله ۵۵ كيلومتري شمال غرب نيشابور قرار گرفته است. رودخانه بار نيز در كنار اين روستا واقع شده است. روستاي بار از سطح دريا 1670 متر ارتفاع دارد و آب و هواي آن، معتدل و كوهستاني با زمستان‌هاي سرد و تابستان‌هاي معتدل است. ارتفاعات بينالود در اين قسمت تبديل به آهكهاي كارستي ميشود كه همچون يك اسفنج آب را به درون خود ميكشند و به آرامي آن را پس ميدهند اما در اين بخش از ميانه ستيغ كوه آب بيرون ميزند و آبشاري با طول بالغ بر 300متر را مي آفريند كه در دامان كوه رها و يك واحه جنگلي پديد مياورد و از جاذبه هاي گردشگري مشهد به شمار مي رود.

آبشار بار نيشابور

آبشار بار نيشابور

waterfall-clipart5-turkeythmbسرچشمه اصلي اين رود بار، كوه و چشمه پرآبي است كه آبشار زيباي بار را تشكيل داده و به دليل شرايط مناسب ارتفاع و آفتابگير نبودن، تا اواخر بهار داراي برف بوده كه ذوب تدريجي برف ،آب اين رودخانه را تامين مي كند. البته در مسير چند چشمه ديگر به اين رود مي پيوندند. وجود پوشش گياهي متنوع غناي بصري آبشار بار را بيشتر كرده است. آبشار بار پلكاني بوده و ارتفاع آن يك جا قابل ديدن نيست. مظهر رودخانه بار چشمه اي است كه براي گردشگران قابل رويت است و از دبي بالاي 300 ليتر بر ثانيه برخوردار است. اين موضوع بر جذابيت منطقه مي افزايد ، آب زلال اين چشمه كه از بخش زيرين ديواره اي صخره اي و مرتفع فوران مي كند براي گردشگران تور مشهد خاطره اي ماندگار به جاي مي گذارد.

آبشار بار نيشابور

آبشار بار نيشابور

waterfall-clipart1-turkeythmbپيرامون آبشار جاذبه هاي زيادي براي كوه نوردي و سنگ نوردي هم دارد كه به دليل دوري آن از نيشابور چندان مورد توجه كوه نوردان و سنگ نوردان قرار نگرفته و نمي گيرد .ناگفته نماند از مسير آبشار بار از دره ي آبكوزه مسيري زيبا براي كوه پيمايان به آبشار اخلمد وجود دارد. همچنين يكي از زيباترين مسيرهاي صعود به قله ي بينالود از دره ي كال صابوني آبشار بار است. هر دو مسير گفته شده با كوه پيمايي سنگين همراه است. چون دور و بر آبشار وسيع نيست و اين چشمه آبشار سرچشمه ي آب چندين روستا است هيج گاه فراموش نكنيم كه زباله هاي ما متعلق به طبيعت نيست و آن ها را با خود برگردانيم .

آبشار بار نيشابور

آبشار بار نيشابور

waterfall-clipart2-turkeythmbبراي رفتن به اين آبشار زيبا كه از جاذبه هاي طبيعي مشهد به شمار مي رود، بايد از مسير نيشابور به فيروزه ابتدا به شهر بار برويم .پس از رسيدن به بار براي رسيدن به آبشار بار راهي زيبا از ميان باغ هاي ميوه وجود دارد  كه صفاي ديدن آبشار را چندين برابر مي كند. اگر براي رسيدن به آبشار طبيعت دوستان مسير پياده پيمايي را انتخاب كنند بايد فاصله ي 5 كيلومتري تا رسيدن به آبشار را در زمان حدود 90 دقيقه تا 120 دقيقه پياده بپيمايند. امروز با ساختن جاده ي شوسه رسيدن به آبشار راحت تر  شده است ولي زيبايي هاي مسير بر اثر رسيدن سريع به ابشار از چشم طبيعت دوستان دور مي ماند.

آبشار بار نيشابور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.