معرفي قلعه كوكا در اسپانيا

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

معرفي قلعه كوكا در اسپانيا

۴۶ بازديد

قلعه كوكا در اسپانيا يكي از بهترين و منحصر به فردترين قلعه هاي اسپانياست كه در ۵۰ كيلومتري شمال غربي مركز استان سگوويا ، ۶۰ كيلومتر از Valladolid واقع شده است . اين قلعه در قرن پانزدهم براي اسقف اعظم آلونسو د فونسكا اول ساخته شد . اين قلعه نظامي كاملا مورد حفاظت واقع شده است و ۳۰ دقيقه از سگوويا فاصله دارد .


قلعه كوكا كه بهترين قلعه هاي جهان است، تنها سه طرف دارد و در دامنه‌ي كوه ساخته شده كه از هجوم اشغالگران و مهاجمان از عقب جلوگيري مي‌كند. اين قلعه به سبك معماري مدجني با برجهاي مستدبر متشكل از آجر سرخ و گچ، در جريان قيام جوامع كاستيل عليه كارل پنجم ساخته شده است و خندقي در پيرامون دارد. اين قلعه بيشتر به عنوان قصري باشكوه استفاده مي شده و برخوردار از معماري نظامي غربي و موروئي است. نقشه كف چهار گوش است، با ديوارهائي بس مزين و فضاي داخلي پر تكلف و اشرافي.


قلعه كوكا بيشتر به عنوان قلعه شناخته مي شود تا كاخ. قلعه ساختاري با برج هاي گردان از جنس گچ و آجرهاي قرمز دارد كه با يك خندق عميق احاطه شده است. اگر چه بسياري از قلعه كوكا در قرن هاي گذشته تخريب شده است اما بسياري از نماهاي خارجي و برج ها هنوز هم دست نخورده هستند. اين قلعه به خاطر معماري آن منحصر به فرد است زيرا اين معماري اگرچه توسط مسيحي‌ها در اواسط قرن پانزدهم ساخته شده اما از موروها تاثير زيادي گرفته است. قلعه‌ي كوكا به عنوان يك سفر يك روزه از سگوبيا بسيار عالي است و تنها براي تورها باز است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.