ضروريات لازم براي سفر به تايلند

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

ضروريات لازم براي سفر به تايلند

۳۹ بازديد

اگر چه سفر به تايلند ، سفر به دور جهان نيست و گذراندن نسبتا عادي تعطيلات است . ولي بستن چمدان و اينكه چه چيزي در آن باشد يكي از دل مشغولي هاي اكثر گردشگران است . گردشگران غربي معتقدند كه نبايد چمدان را پر كرد ، هر چيزي لازم شود ، از آنجا خواهيم خريرد . با اين حال برخي چيزها به نظر ضرروري هستند و قبل از ترك خانه بايد همراهتان باشد ، مانند پاسپورت و بليط هواپيما . اما چيزهاي ديگر نيز وجود دارند كه همراه بودنشان ضرورت دارد . در زير ليستي از پيشنهادات ما را خواهيد ديد .

در سفر به تايلند چه چيزي با خود ببريم ؟ 

پاسپورت و گذرنامه

در قانون تايلند شما بايد در هر لحظه گذرنامه تان را همراه داشته باشيد . اگر چه بسياري از گردشگران تور تايلند ترجيح مي دهند به جاي حمل گذرنامه ، يك كپي از آن به همراه داشته باشند . البته ممكن است ارائه گواهينامه عكس دار نيز در شرايط بحراني به كمك شما بيايد ولي با توجه به قوانين مهاجرت ، هيچوقت پاسپورت خود را فراموش نكنيد .

نقشه هتل

حتي اگر در يك هتل كوچك اقامت كرده ايد ، نسبه به تهيه بروشور و يا نقشه هتل اقدام كنيد و هميشه آن را با خود داشته باشيد و با خيال راحت به گشت و گذار برويد . ممكن است به يك راننده تاكسي كه حتي يك كلمه انگليسي بلد نيست ، بربخوريد . در آن صورت با نشان دادن نقشه و يا آدرس مي توانيد به راحتي به هتل برگرديد . حتي داشتن تلفن هتل نيز مي تواند به شما در اين مواقع كمك كند .

در سفر به تايلند چه چيزي با خود ببريم ؟ 

چند كارت هاي اعتباري 

در سفرهاي خارجي تا جايي كه ممكن است از حمل پول خودداري كنيد و از براي پرداخت هزينه هايتان از دستگاه هاي خودپرداز استفاده كنيد . عاقلانه است كه پول هايتان را در چندين كارت داشته باشيد و آنها را در جاهاي امن نگهداري كنيد . ايده خوبي است كه آنها را در مكان هاي مختلفي بگذاريد تا اگر خداي نكرده كيفتان به سرقت رفت هردو كارت را از دست ندهيد .

پلاگين آداپتور

منبع تغذيه در تايلند 220 ولت در 50 هرتز است . اگر دستگاه هاي الكتريكي داشته باشيد كه نياز به ولتاژ ديگري داشته باشند ، نياز به يك مبدل ولتاژ ضرورت پيدا مي كند . همراه داشتن يك آداپتور پلاگين براي استفاده از هر دو نوع پريز نيز ضرورت دارد . البته پلاگين آداپتور در هر كشوري وجود دارد و در شهرهاي توريستي بسيار ارزان هستند و مي توانيد در فروشگاه هاي تايلندي تهيه كنيد .

در سفر به تايلند چه چيزي با خود ببريم ؟ 

چمدان اضافي

بسياري از مردم عاشق خريد كردن هستند و هنگام بازگشت نمي دانند چطور كيسه هاي اضافي را در چمدانشان جاي دهند . تايلند بهشت براي لباس ارزان است پس احتمال زيادي دارد كه شما نيز مقدار قابل توجهي به بارهايتان اضافه شود . پس بردن چمدان اضافي با خود كار عاقلانه اي است . البته آنجا هم مي توانيد چمدان با قيمت خوب بخريد . هنگام خريد چمدان هم آن را به دقت بررسي كنيد و از سالم بودن قفل و ساخت آن اطمينان حاصل كنيد .

فرهنگ لغت تايلندي 

اگر انگليسي بلد باشيد در سفر به تايلند مشكل چننداني پيدا نخواهيد كرد . بسياري از تايلندي هاي با زبان انگليسي آشنايي دارند . اما احتمال زيادي دارد كه با برخي مردم تايلند كه انگليسي نمي دانند ، بخواهيد صحبت كنيد . در ان صورت داشتن فرهنگ لغت تايلندي ضرورت پيدا مي كند . در تايلند نيز فروشگاه هايي زيادي خواهيد ديد كه بتوانيد فرهنگ لغت تهيه كنيد . هنگام خريد ديكشنري تايلندي نيز توجه داشته باشيد تلفظ آوايي نيز داشته باشد .

در سفر به تايلند چه چيزي با خود ببريم ؟ 

لباس مناسب

لباس هايي مانند تي شرت و شلوراك براي آب و هواي گرم تايلند ايده آل هستند . برخي گردشگران تصميم مي گيرند كه لباس هايشان را در آنجا بخرند ولي اينكه تمام وقتتان را در فروشگاه ها براي خريد لباس بگذاريد ؛ منطقي نيست . با توجه به آب و هواي تايلند و اينكه به چه شهري سفر مي كنيد ، تصميم بگيريد چه لباسي با خود ببيريد . كفش مناسب پياده روي ، عينك آفتابي و مايو را فراموش نكنيد . در هنگام رفتن به معابد تايلند بايد پوشش مناسب و پوشيده داشته باشيد . بنابران لباس مناسب را نيز همراه داشته باشيد . اگر به شمال تايلند (به عنوان مثال چيانگ ماي) سفر مي كنيد ، لباس گرم همراه ببريد چون شمال شب هاي سرد دارد .

در سفر به تايلند چه چيزي با خود ببريم ؟ 

دارو و ويتامين

تايلند داروخانه هاي فراواني دارد اما به سختي مي توايند دارويي بدون نسخه تهيه كنيد . برخي داروها كه ضرورت دارد را با خود ببريد از جمله ويتامين ها ، immodium ، قرص سردرد ، آنتي اسيدها ( مواد غذايي تايلندي تند است ! ) . اگر هم به سفرهاي دريايي مي رويد ، قرص دريازدگي نيز فراموش نشود . از بردن داروهاي كدئين دار و مخدر نيز خودداري كنيد .

لوسيون دور كننده پشه 

يكي از ساده ترين چيزهايي كه در مغازه هاي تايلندي وجود دارد ، پماد دافع پشه است . براي يك توريست بسيار تاسف آور است كه تعداد زيادي تاول هاي قرمز بر روي پوست خود ببيند . در تايلند پشه زياد است و براي جلوگيري از گزش آنها بهتر است پماد با خود همراه داشته باشيد . اگر هم گزيده شويد به داروخانه برويد و سريعا پماد تهيه كنيد نتا از خارش خلاص شويد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.