بازار رضا معروف ترين بازار مشهد

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

بازار رضا معروف ترين بازار مشهد

۳۳ بازديد

بازار رضا مشهد (bazaar reza) يكي از مهم ترين مراكز خريد مشهد است كه از ضلع جنوب شرقي فلكه بيت‌المقدس (فلكه آب) آغاز شده و به ميدان ۱۷ شهريور منتهي مي‌شود . اين بازار در 2 طبقه همكف و فوقاني با ۱۷۱۱ واحد تجاري است . طول بازار رضا مشهد ۹۶۰ متر و عرض آن ۳۳ متر است . اين بازار به دليل نزديكي به حرم مطهر مورد توجه اكثر زائران تور مشهد است .

بازار رضا مشهد

 

با توجه به حجم زياد توريست‌ها و زائران شهر مشهد، تجارت در اين شهر از گذشته رونق فراواني داشته است. از جمله مراكز تجاري اين شهر، مي‌توان به بازار رضا اشاره كرد. اين بازار يكي از مهم‌ترين مراكز خريد زائرين و گردشگران به شمار مي‌آيد.

بازار رضا به فاصله كم در جنوب شرقي اماكن متبركه و از ضلع شرقي ميدان بيت المقدس (فلكه آب) تا ميدان ۱۷ شهريور كشيده شده و داراي دو رشته ساختمان دو طبقه با دو دالان موازي مسقف و ۱۷ چهارسوق و ۱۱ سراست كه حد فاصل دو خيابان به عرض ۳۰ متر و طول ۸۰۰ متر احداث شده و داراي حدود ۷۲۰۰۰ متر زيربناست. ۴۳۰۰۰ متر از اين زير بنا در بازار رضا و ۲۹۰۰۰ متر آن در سراهاي جنبي واقع شده و جمعاً داراي ۲۰۹۶ باب مغازه و حجره درمساحت هاي مختلف است. تعداد ۱۰۰۸ باب مغازه دربازار رضا و ۱۰۸۴ باب حجره در ۱۱ سرا قرار دارد كه از داخل به يكديگر مرتبط مي‌باشند.

بازار رضا داراي دو ورودي و خروجي اصلي در ميدان بيت المقدس (فلكه آب) و ميدان ۱۷ شهريور است. و طول بازار در دو دالان و دو طبقه جمعاً حدود ۳ كيلومتر است و درازاي هر بازار ۷۵۰ متر مي باشد.

دربازار رضا كه بزرگترين مركز خريد مسافران و زائران به شمار مي‌آيد، انواع اجناس و سوغات٬ از قبيل انگشترهاي عقيق و فيروزه و طلا و نقره وهمچنين انواع عطريات ، زعفران ، نبات ، پوستين ، مهر و سجاده و تسبيح ، لباس ، بدليجات و... به فروش مي‌رسد.


بازار رضا مشهدبازار رضا مشهد

 

منبع:

بازار رضا در مشهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.