ديزني لند پارك پاريس

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

ديزني لند پارك پاريس

۱,۲۴۶ بازديد

ديزني لند پارك پاريس

Disneyland Park

اين پارك از جمله پارك‌هاي موضوعي به شمار مي‌رود و دردو قسمت ديزني‌لند و استوديوي ديزني ساخته شده است در قسمت استوديودي ديزني فيلم‌هاي انيميشن با استانداردهاي كمپاني ديزني توليد مي‌شود و در قسمت ديزني‌لند، دنياي بازي بچه‌ها، مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي مختلف، بازي، سرگرمي، فروشگاههاي متعدد براي فروش اجناس با مارك و اشكال شخصيت‌هاي ديزني‌ وجود دارد. بازي‌ها همه نشأت گرفته از فضاهاي خيالي و كارتوني هستند كه به شدت كودك را تحت تاثير خود قرار مي‌دهند. با  تور اروپا و يا تور فرانسه سفر كرده و از بهترين مراكز تفريحي فرانسه لذت ببريد.

ديزني لند پاريس
ديزني لند پاريس

magic-kingdom-logo-128-qprاين مجموعه بزرگ 32 كيلومتر با پاريس فاصله دارد و داراي 7 هتل، از 2 ستاره تا 5 ستاره است. در سال 2008 پربازديد ترين جاذبه اروپا بوده است. ديزني لند رو كمپاني والت ديزني در سال 1955 در كاليفرنيا راه اندازي كرده و در حال حاضر علاوه بر پاريس كه دومين شعبه افتتاح شده خارج از آمريكاست، در توكيو و هنگ كنگ هم اين پارك وجود دارد. اين پارك از مهم ترين مراكز تفريحي اروپا به شمار مي رود.

ديزني لند پاريس

disneyland-park_t-qprاز نظر نوع قرارگيري فضاهاي مختلف نسبت به هم، پارك در واقع مجموعه‌اي از دنياهاي بازي متفاوت است كه هر كدام به گونه‌اي جزيره‌اي را در كل مجموعه ايجاد مي‌كند. هر قسمت مستقل بازي كاراكتر و ويژگي خود را دارد و در مجموع به دليل به كاربردن اشكال و رنگهاي فانتزي، مجموعه حالت يكپارچه به خود مي‌گيرد.

ديزني لند پاريس

wdwtitle-qpr اين محدوده‌ها و بازي‌هاي مختلف پارك همگي به ستون فقرات اصلي پارك متصل هستند كه آن خيابان اصلي ديزني‌لند است، در اين خيابان در ساعاتي خاص، شخصيت‌هاي كارتون‌هاي ديزني همراه با موسيقي رژه مي‌روند. اين خيابان شاهرگ اصلي پارك است و به صورتي نمادين خيابانهاي نيويورك در دهه 1930 را به خاطر مي‌آورد فرم بدنه خيابان، پياده روها، نماي فروشگاهها و... از معاري آن دوران پيروي مي‌كند. يك خيابان آمريكايي در شهر كشور فرانسه و شهر پاريس !

ديزني لند پاريس
ديزني لند پاريس

mickey-clip-art-mickey008-qprمعماري كه در كل مجموعه ديده مي‌شود همگي راوي داستانهاي خيالي فيلم‌هاي ديزني هستند. فضاهاي داخلي آنها قبلاً در فيلم و در سالهاي دور طراحي و خلق شده‌اند. در خلق آنها طراح ديده يا در اصطلاح Concept artist تحت نظر كارگردان و متناسب با موضوع فيلم به خلق فضا مي‌پردازد. در طي اين روند، ممكن است تحت تاثير معماري يا تركيب چند نوع معماري خاص قرار گيرد و ايده خود را در طرح منعكس كند. در ساخت ديزني‌لند به آن دليل كه اين فضاها به همان شكلي كه در فيلم هستند در واقعيت ساخته مي‌شوند در نتيجه معماري خاص يا يك معماري تركيبي خلق شده توسط Concept Artist را به نمايش مي‌گذارند. همانند بنايي كه در قصر علي بابا و چهل دزد بغداد در پارك مي‌بينيم ساخت قوس‌ها و گنبدهاي متأثر از معماري مشرق زمين با رنگ‌ها و نماي فانتزي!

ديزني لند پاريس
ديزني لند پاريس

21cinderella925-qpr نمونه ديگر در قصر سيندرلا (قصر اصلي وسط پارك) قابل ملاحظه است. اين معماري مي‌تواند تركيبي از معماري با روك، آرت نوو و حتي معماري گوتيك باشد. اين تركيب سبك‌ها ابتدا در روند توليد فيلم مربوطه و تحت نظر كارگردان شكل گرفته و پس از خلق پارك تظاهر هرجمعي پيدا كرده است. بدين ترتيب طيف متنوعي از فضاها و معماري‌هاي مختلف را در كنار هم مي‌توان ديد. پارك ديزني لند از مهم ترين مراكز تفريحي پاريس است.

ديزني لند پاريس
ديزني لند پاريس

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.