غار لاسكو فرانسه

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

غار لاسكو فرانسه

۱,۵۷۸ بازديد

غار لاسكو فرانسه

Lascaux

كشف لاسكو در سال 1940 صفحه اي جديد در دانش هنر ماقبل تاريخ باز كرد و در ۱۹۷۹، لاسكو به عنوان يكي از ميراث‌هاي جهاني يونسكو برگزيده شد. نگاره‌هاي درون غار اغلب تصاويري از جانوران بزرگ، كه بيشترشان از روي سنگواره‌هاي به دست آمده در نزديكي غارها شناسايي شدند، هستند. با تور فرانسه سفر كنيد و از ديدني هاي اروپا در اين كشور بازديد كنيد.

غار لاسكو فرانسه

xcgo5ezoi-qprلاسكو مجموعه‌اي از غارهاي واقع در جنوب‌غربي فرانسه است كه به خاطر وجود غارنگاره هايي در آن كه به دوران پارينه‌سنگي مي‌رسند، نامدار است. غارهاي اصلي در نزديكي روستاي مونتينياك در شهرستان دوردون قرار دارند. درون اين غارها تعدادي از بهترين هنرهاي دوره پارينه‌سنگي نوين وجود دارند. اين نگاره‌ها قدمتي برابر با ۱۷٬۳۰۰ سال دارند.

غار لاسكو فرانسه

firefox_screenshot_2014-11-12t12-24-41-975z-qpr غارهاي لاسكو مانند بقيه غارها، آبروهايي زيرزميني بودند كه طولشان از چند صد متر به چند هزار متر  مي رسيده است. اغلب غارهاي مزبور، تقريباً به شكل غير قابل عبور توسط گسل هايي متعدد يا ته نشين هايي چون استلا كتيتها و استلا گميتها مسدود شده اند، انسان شكارگر و هنرمند در اعماق اين غارها و در نقاطي بس دورتر از دهانه هاي آنها كه براي سكونتش بر مي گزيد تصاوير جانوراني چون ماموت، گاو وحشي، گوزن شمالي، اسب، گراز نر و گرگ را بر روي ديوارها نقاشي يا حكاكي مي كرد. اين نقاشي ها امروزه عموماً شگفت انگيزترين هنر متعلق به دوران پيش از تاريخ تلقي مي شود و اين غار يكي از بهترين ديدني هاي فرانسه به شمار مي رود.

غار لاسكو فرانسه

firefox_screenshot_2014-11-12t12-24-57-445z-qpr اين غار در ۱۲ام سپتامبر سال ۱۹۴۰ توسط چهار نوجوان به نام‌هاي مارسل رويدا، ژاك مارسل، ژرژ آنيل، و سيمون كوئنكا و سگ مارسل به نام روبو كشف شد. مجموعه غار در سال ۱۹۴۸ براي بازديد همگان گشوده شد. در ۱۹۵۵، كربن دي‌اكسيدي كه توسط ۱٬۲۰۰ بازديدكننده در روز توليد ميشد به وضوح باعث آسيب ديدن چندين نگاره شده بود. غار در سال ۱۹۶۳ بر روي بازديدكنندگان بسته شد تا آثار هنري آن بازسازي شوند. پس از آنكه غار بسته شد، نقاشي‌ها به شكل طبيعي و آغازين خود برگردانده شدند. اتاق‌هاي درون غار با نام‌هاي «سرسراي گاوها»، «گذرگاه»، «دودكش»، «سالن كليسا»، «صومعه»، و «اتاق گربه‌سانان» نامگذاري شدند. لاسكوي دو ( Lascaux II ) كه رونوشتي از اتاق‌هاي غار، شامل سرسراي بزرگ گاوها و گالري نگاره‌ها، بود در سال ۱۹۸۳ و در ۲۰۰ متري نگاره‌هاي اصلي گشايش يافت.

غار لاسكو فرانسه

جهت ثبت نام در تور اروپا با ما تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.