معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

سفر ، تكنولوژي ، علمي ، آموزشي و تجارت

معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

۱,۲۲۴ بازديد

معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

Erechtheion

معبد اركتيون كه از مهم ترين جاهاي ديدني در يونان است ، در سالهاي 407 تا 421 در شهر آتن ساخته شده است. طرح دروني معبد بگونه اي حفظ شده بود كه به عنوان كليسا و بعدها به عنوان حرمسراي تركي مورد استفاده قرار گيرد. بعدها معبد اركتيون در قرن هفدهم ميلادي بازسازي شده و به يك كليساي مسيحي تبديل گشت. با تور يونان سفر كنيد و از اين معبد كه از ديدني هاي يونان و مكان هاي ديدني اروپا به شمار مي رود ، ديدن كنيد.

معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

images-qpr اين باور وجود دارد كه اين معبد كه از جاهاي ديدني آتن است، در محل وجود معبدي قديمي تر بنا شده است. درون پي اين معبد، مار مقدسي زندگي مي كرده است. اين مار نماد روح سكروپس محسوب مي شده و آسايش و سلامتي آن براي امنيت شهر حائز اهميت بوده است. براي اطمينان از اين موضوع، مار با كيك عسلي تغذيه مي شد. اين كار به يك سنت مذهبي براي زنان خانواده اتئوبوتادائه تبديل شد. امتناع گاه و بيگاه مار از خوردن غذا، به فال بد گرفته مي شد.

معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

hindu-temple-clipart-qprساختمان اصلي معبد از چهار قسمت تشكيل شده است. درون خانه ي (صلاَ) شرقي بزرگترين صلاي اين معبد محسوب مي شود. در انتهاي قسمت شرقي معبد، ايواني با تنديس هاي مختلف وجود دارد. همچنين ايوان بزرگي متشكل از تعدادي ستون در قسمت شمالي معبد ديده مي شود. در سمت جنوبي معبد، ايوان دوشيزگان يا كارياتيد قرار دارد. ستون هاي پشتيبان اين ايوان به شكل 6 مجسمه كارياتيد (زن پيكر) مي باشد. اين معبد از ديدني هاي آتن به شمار مي رود.

معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

buddhist-temple-in-the-mountains-qprاين معبد احتمالاً حتي پيش از تكيمل آن، در دوران باستان در اثر آتش آسيب ديده بود. براساس افسانه هاي محلي، شب ها صداي شيون و ناله پنج مجسمه باقي مانده به گوش مي رسد كه در فراق خواهرشان ناله مي كنند. امروزه اين مجسمه ها درون محفظه هاي شيشه اي پر شده با گاز هليوم در موزه آكروپوليس نگهداري شده و در معرض ديد بازديدكنندگان قرار دارند. با تور اروپا به يونان سفر كنيد و از ديدني هاي اروپا در اين كشور لذت ببريد.

معبد اركتيون آتن از ديدني هاي يونان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.